16 september 2024 Mondverzorging

Hoogst gewaardeerde tandartspraktijk

De Gebitskliniek in Sliedrecht wordt door patiënten op Zorgkaart Nederland beoordeeld met een indrukwekkende 9,7. Dit is de hoogste score in de Alblasserwaard voor een tandartspraktijk. Maar wat betekent dit cijfer nu eigenlijk voor de dagelijkse praktijk en voor de mensen die hier naar de tandarts in Sliedrecht gaan?

Britt Hageraats, eigenaresse van De Gebitskliniek, legt uit: "We willen dat niemand naar huis gaat zonder een oplossing. Ons doel is om direct te kijken wat we kunnen doen om mensen te helpen, ook op zaterdag. Dat onze cliënten dit waarderen, blijkt uit hun beoordelingen. We werken echter niet voor hoge cijfers, maar voor de tevredenheid van de mensen die we hier behandelen," zegt ze met een glimlach.

Waardering

Het komt regelmatig voor dat patiënten die bij andere tandartspraktijken staan ingeschreven, naar De Gebitskliniek komen. "Een paar dagen geleden hielp ik een dagje bij de balie. Een moeder belde omdat haar zoon een dikke wang had, en zijn eigen tandarts niet beschikbaar was. We hebben hem diezelfde ochtend nog kunnen behandelen," vertelt Britt. "Later gaf de moeder aan dat ze zo tevreden was over onze snelle aanpak en de vriendelijke sfeer, dat ze besloot haar hele gezin naar onze praktijk over te schrijven. Dat is natuurlijk het grootste compliment dat je kunt krijgen."

Voor het hele gezin

"Deze moeder wil zelfs haar dochter, die elders bij een orthodontist zit, bij ons inschrijven," vervolgt Britt. "Dat sluit perfect aan bij ons concept: wij willen een praktijk zijn waar het hele gezin terechtkan. Van reguliere controles tot gespecialiseerde orthodontie, cosmetische tandheelkunde en gebitsprotheses, wij bieden een compleet zorgpakket. Als er aanvullende expertise nodig is, hebben we dat in huis.”

Reacties

Britt haalt tijdens het gesprek een aantal reacties van patiënten tevoorschijn. Eén van hen schrijft: Je merkt dat alles met grote toewijding wordt gedaan. Ik vind het dan ook heel bijzonder dat ik na jaren kan zeggen dat ik met plezier een vervolgafspraak heb gemaakt.’ Enthousiast leest Britt de woorden hardop voor. "Dit is precies waar we het voor doen. We zetten ons in om de best mogelijke zorg te bieden, en als mensen dat waarderen, raakt dat ons."

Angst voor de tandarts

"Vroeger zeiden we altijd dat we behandelen zoals we zelf behandeld willen worden, maar dat is veranderd," vervolgt Britt. "Het gaat erom hoe de cliënten willen dat we hen behandelen. Samen met de patiënt kijken we naar de beste oplossing, en daarbij houden we rekening met specifieke wensen. We hebben bijvoorbeeld tandartsen die gespecialiseerd zijn in het behandelen van mensen met angst voor de tandarts, en we zorgen ervoor dat behandelingen pijnloos verlopen. Een voorbeeld daarvan is onze manier van verdoven, waarbij je bijna niets voelt. Alles wat we doen, bespreken we vooraf helder en in overleg. De tijd dat de tandarts besliste wat goed voor je was zonder overleg, ligt wat ons betreft ver achter ons."

Lees hier ervaringen en verhalen van anderen

Het is prettig om verhalen te lezen van eerdere cliënten voordat u bij ons in behandeling gaat. We hechten veel waarde aan elke mening en waarderen het wanneer mensen bereid zijn hun ervaringen met ons te delen. Laat u vooral inspireren door de verhalen die hier te lezen zijn!

Visual
visual

Nog vragen?

Wij helpen u graag.

Bel ons direct op 0184-63 69 64Komt het u nu even niet uit of is onze tandartspraktijk al gesloten? Laat een bericht achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

team-behind-reception-2
team-behind-reception-2